شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر :: شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر

شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر

ساخت وبلاگ

امکانات وب

در تور بالی با تور همیشه سفر چه کارهایی باید انجام داد؟

سفری هیجان انگیز به شهر زیبای بالی

تور بالی را می توان یکی از بهترین و لذت بخش ترین تور هایی دانست که هر ساله توسط آژانس همیشه سفر ارائه می شود. این جزیره مملو از جاذبه هایی است که توجه همگان را به خود جلب خواهد نمود و به همین دلیل بسیار به دنبال شرکت در این تور هستند. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

تور بالی

بالی یکی از جزایر زیبای اندونزی می باشد که هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران می باشد. این جزیره تمامی خواسته های شما از یک سفر لذت بخش را برآورده خواهد کرد و گذشته از جاذبه های گردشگری بالی، تفریحاتی که می توانید در این جزیره تجربه کنید بهترین لحظات را برایتان رقم خواهد زد. به دلیل استقبال بسیاری از این جزیره تور های متنوعی به این جزیره برگزار می شود که می توانید متناسب با خواسته خود زمان تور را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که امکان سفر به صورت شخصی نیز به این جزیره امکان پذیر می باشد اما سفر با تور به دلیل مزیت های مختلفی که دارد بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. جاذبه های بسیاری در این جزیره ارزش دیدن خواهند داشت که برخی از این جاذبه ها ارزش تاریخی داشته و برخی به دلیل اهمیت گردشگری حائز اهمیت هستند. پیش از سفر به بالی بهتر است با مواردی آشنایی داشته باشید تا دچار سر در گمی نشده و از سفر خود لذت ببرید. مراکز متعددی اقدام به برگزاری تور بالی نموده اند اما از این میان باید بهترین آژانس را انتخاب نمایید. همیشه سفر یکی از بهترین آژانس های مسافربری است که امکان بهترین سفر را برایتان فراهم خواهد کرد.

تور بالی

بهترین زمان شرکت در تور بالی

یکی از مواردی که قبل از سفر باید در نظر داشته باشید شناسایی بهترین زمان سفر می باشد که عوامل متعددی بر تعیین بهترین زمان سفر به بالی موثر خواهد بود. یکی از موارد موثر بر تعیین وقت سفر را می توان آب و هوا دانست که در این رابطه می توان گفت: فصل بهار یکی از فصول پرگردشگر بالی می باشد که در این فصل بهترین آب و هوا را در بالی شاهد خواهید بود. فصل تابستان و زمستان کمترین گردشگر را داشته و این امر به دلیل گرمای تابستان و سرمای زمستان می باشد. در فصل پاییز آب و هوای بالی مناسب بوده و از جمله فصول پر گردشگر به شمار می آید. بیشترین تور بالی شرکت همیشه سفر نیز مربوط به فصول بهار و پاییز می باشد و به همین دلیل تور های پشت سرهم از این شرکت روانه بالی می شوند. از نظر تفریحات نیز می توان گفت: در فصل بهار و پاییز بیشترین تفریحات را می توانید در بالی شاهد باشید که یکی از بهترین تفریحات بالی را می توان به تفریحات آبی آن نسبت داد. تفریحات ساحلی بالی شما را به اوج هیجان خواهند رساند و بهترین تفریح برای افزایش آدرنالین خواهند بود.

راه های شرکت در تور بالی

جهت شرکت در تور بالی راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت که باید بهترین روش را از این میان انتخاب نمایید. در حالت کلی راه های شرکت را می توان به دو نوع حضوری و غیر حضوری دسته بندی نمود که هر یک از آنها مزایا و معایبی خواهند داشت. جهت شرکت در تور به صورت حضوری باید به آژانس های مسافربری در سطح شهر مراجعه نمایید که بی شک این روش وقت گیر بوده و مشکلاتی نیز به همراه خواهد داشت. بهترین روش شرکت را می توان به وب سایت های اینترنتی نسبت داد که در انتخاب وب سایت نیز باید نهایت دقت را داشته باشید. بی شک وب سایتی که دارای نماد اعتماد باشد می تواند این اطمینان را به شما بدهد که بتوانید به راحتی و با اطمینان کامل اقدام به شرکت در تور نمایید. یکی از بهترین مراکز را می توان وب سایت اختصاصی همیشه سفر دانست که با مراجعه به وب سایت این آژانس می توانید انواع تور های ارائه شده را مشاهده نمود و از میان آنها تور بالی مورد نظر خود را انتخاب و رزرو نمایید. قیمت تور نیز در این شرکت پایین تر از سایر مراکز خواهد بود.

خرید تور بالی

جاذبه های گردشگری بالی

اگر تا بدین جای مقاله با ما همراه بوده باشید، حتما می دانید که بالی دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوع می باشد. بالی یکی از جزایر فوق العاده زیبا در جهان است که توانسته است، هر جاذبه ای را در خود جای دهد. از جمله مهمترین و معروف ترین جاذبه های دیدنی بالی می توان به معبد تانا لوط، کوه باتور، معبد اولوواتو، پارک آبی واتربوم، معبد اولون دانو براتان، ساحل کوتا، جزایر Nusa، آبشار Sekumpul، معبد تیرتا امپول، دره Sidemen، مزارع پلکانی برنج، مرکز فرهنگی و هنری یوبود، جنگل میمون اوبود و .... اشاره کرد. این ها تنها بخشی از جاذبه های دیدنی این شهر زیبا هستند. همانطور که می بینید اکثر جاذبه های این جزیره زیبا را معابد باشکوه به خود اختصاص داده اند. در بالی حتی رنگ و روی ساختمان ها و دیوار ها و حتی پوشش مردم برای شما تازگی داشته و نگاه شما را به سوی خود جلب خواهد کرد.

هزینه های سفر به بالی

یکی از مهمترین مسائلی که افراد برای سفر به هر کشوری با آن درگیر هستند، موضوع تامین هزینه های سفر و داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای مخارج طول سفر می باشد. ما در این بخش می خواهیم شما را با مهمترین مخارج و هزینه هایی که در تور بالی می بایست پرداخت کنید، آشنا کنیم. هزینه های تور بالی و سفر به این شهر شامل هزینه های ثابت و اصلی و هزینه های جانبی می شود. هزینه های اصلی معمولا هزینه هایی هستند که قیمت آن ها به طور کلی ثابت بوده و بخش اعظمی از کل هزینه های سفر شما را شامل می شوند. از جمله اصلی ترین هزینه هایی که در سفر به بالی باید پرداخت کنید، می توانیم به هزینه خرید بلیط رفت و برگشت، هزینه تهیه ویزا، هزینه رزرو هتل مناسب و هزینه خوراک اشاره کنیم. البته اگر شما تور بالی را از آژانس های مسافرتی خریداری کنید، بیشتر این هزینه ها به طور کلی از شما دریافت شده و شما دیگر نیازی نیست، نگران تهیه بلیط هواپیما، هتل و ... باشید. هرچند که همین هزینه های اصلی سفر را نیز می توان با رعایت برخی نکات، به حداقل کاهش داد. اما هزینه های جانبی سفر که گاهی ممکن است، بسیار زیاد هم شوند، شامل هزینه هایی از قبیل هزینه حمل و نقل درون شهری، هزینه سرگرمی و تهیه بلیط مکان های گردشگری، هزینه رستوران و ... می شود. حتی هزینه خرید سوغاتی نیز جز این دست از هزینه ها محسوب می شود.

سفر به بالی

غذاهای محلی بالی اندونزی

طبیعتا بالی نیز مانند دیگر شهرهای توریستی جهان، دارای غذاهای محلی مخصوص به خود است. البته شاید فکر کنید، ممکن است این غذاها با ذائقه شما جور در نیاید. ولی باید به این موضوع اشاره کنیم که تنوع غذایی در جنوب شرق آسیا بسیار زیاد است و تقریبا پاسخگوی هر سلیقه و ذائقه ای می باشد. اما از جمله معروف ترین غذاهای محلی بالی می توان به ساتای، ناسی آیام، ناسی کامپور، ببک، آیام بتوتو، غذاهای دریایی جیمباران، انواع کیک ها و دسرهای متنوع، ناسی گورنگ و ... اشاره کرد.

خدمات تور بالی اندونزی

شما در تور بالی می توانید از خدمات متنوع آژانس های گردشگری بهره مند شوید. از جمله بهترین و متداول ترین خدمات آژانس های گردشگری می توان به خدمات تهیه بلیط هواپیما، خدمات بیمه مسافرتی، خدمات رزرو هتل، تور لیدر و راهنما، تهیه بلیط جاذبه های گردشگری، ترانسفر هتل، تورهای داخلی بالی و ... اشاره کرد. البته این امکانات با کیفیت های گوناگون در نظر گرفته شده است و شما مطابق با خواسته خود می توانید از خدمات تور آژانس ها استفاده نمایید.

شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر...
ما را در سایت شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر دنبال می کنید

برچسب : خرید تور بالی , تور بالی , تور بالی ارزان ,قیمت تور بالی , تور بالی لحظه آخری, نویسنده : حدیثه سرآبادانی بازدید : 270 تاريخ : چهارشنبه 23 مرداد 1398 ساعت: 13:05

تور اودسا

سفر به کشور اوکراین

کشور اوکراین در ناحیه ی شرق اروپا واقع شده است و با کشور هایی همچون روسیه، مالدیو، مجارستان، لهستان و اسلواکی مرز مشترک زمینی و با کشور هایی همچون گرجستان و بلغارستان مرز دریایی مشترک دارد. اوکراین در غالب مناطق به دلیل مجاورت خود با دریا، آب و هوایی معتدل و قاره ای دارد و در بخش های جنوبی تر این کشور، اقلیم مدیترانه ای نیز دیده می شود. به دلیل این که این کشور در شمال اروپا واقع شده است، در زمستان آب و هوای قسمت های شمالی آن مثل شهر کیف بسیار سرد و یخبندان است و تور اسکی برگذار میشود .

این کشور یکی از جمهوری های استقلال یافته ی اتحاد جماهیر شوروی سابق است که پس از فروپاشی این کشور در سال 1991 میلادی تشکیل شد و پایتخت آن شهر کیف است. هرچند اوکراین پس از استقلال از شوروی سابق در ابتدا با مشکلات عدیده ای مواجه بود؛ لیکن به همت مردمانش امروزه یکی از کشور های حائز اهمیت در اروپا بوده و همچنین از همتایان دیگر خود که پس از فروپاشی کشور شوروی به وجود آمدند، وضع بسیار بهتری دارد.

تور اکراین

حکومت کشور اوکراین جمهوری است و رئیس جمهور این کشور با رأی مستقیم مردم و برای مدت پنج سال انتخاب می شود و بر روند سیاسی کشور حکمرانی می کند. این کشور همچنین دارای پارلمان و قوه ی مقننه ی مستقلی است که در حدود 450 عضو دارد و هیئت وزیران این کشور برای شروع به کار خود بایستی از پارلمان رأی اعتماد بگیرند. نظام سیاسی کشور به طور قابل توجهی، عرصه ی فعالیت احزاب کوچک و بزرگ است.

واحد پول اوکراین کوپک است و هر صد کوپک، یک گریونا است. تولید ناخالص این کشور بیش از 3 میلیارد دلار است و نرخ بیکاری نیز، به نسبت پایین و از 2.7 درصد بالاتر نیست. عمده ی صادرات این کشور بر محور منابع معدنی و فلزات آهنی و غیر آهنی بنا شده است؛ هرچند سوخت و مواد و محصولات پتروشیمی و همچنین مواد خوراکی نیز از این کشور به جای جای جهان صادر می شود.

جمعیت اوکراین در حدود چهل و شش میلیون نفر است و زبان رسمی مردمانش اوکراینی است .غالب مردم، این کشور را دارای مردمانی صلح جو و آرام توصیف می کنند و شهر های آن را دارای نهاد های امنیتی و پلیس قدرتمند و قابل توجهی می دانند.

شاید در ابتدا فکر کنید که اشتباهی شده است یا با معرفی و عنوان نام تونل عشق اوکراین می خواهیم اغراق نماییم اما با دیدن عکس های این تونل در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام، سایت ها و وبلاگ های مختلف متوجه علت نامگذاری این مکان می شوید. این جاذبه گردشگری از جمله مکان های شگفت انگیز ترین، سورئال و اسرار آمیز در این سیاره است. تونل عشق اوکراین مکان و جاذبه ای در اوکراین است که باید حتما از نزدیک به دیدن آن بروید تا بیشتر با نام آن همگام شوید. هر چند که از دیگر جاذبه های اوکراین فاصله داشته و برای رسیدن به آن باید کمی مسیر خود را در جاده منحرف کنید.

تور اوکراین


اوکراین کشوری تاریخی در قلب اروپاست. قدم زدن در شهرهای آن شما را به به قرن ها پیش خواهد برد. معماری بی نظیر، مجسمه های شهری، موسیقی خیابانی فضایی را برای شما فراهم می کنند که انگار در یک موزه شهری قدم می زنید.با ما همراه باشید تا نکات مهم تور اکراین را بدانید.

کیف و اودسا دو شهر توریستی هستند که هر چه همه خوبان دارند در این دو شهر وجود دارد. تلفیق سنت و مدرنیته ویژگی مهم این دو شهر و اوکراین است.

تور لحظه آخری تور اوکراین

در مسیر تور اوکراین پروسه تحویل مدارک و تحویل ویزا دو تا سه هفته ی کاری به طول می انجامد پس اگر قصد سفر به اوکراین با تور لحظه آخری اکراین را دارید باید حداقل یک ماه قبل از تاریخ سفر برای انجام مقدمات سفر اقدام نمایید.

قیمت تور اوکراین

قیمت تور اوکراین به عواملی متفاوتی از جمله نوع هتل انتخابی، نوع پرواز و البته نرخ ارز وابسته است.تفاوت تور اوکراین با سایر تورها این است که نرخ آن به ندرت شامل افزایش نرخ قرار می گیرد.

قیمت تور اکراین

جاذبه های گردشگری اوکراین

در تور اوکراین حتما از جاذبه های زیر دیدن نمایید.


کلیسای سنت سوفیای کیف: زیبایی معماری آن زبانزد است. این کلیسا کهن ترین کلیسای شهر است. تاریخ ساخت آن به ۱۰۳۷ میلادی برمی گردد. این کلیسا سیزده گنبد طلایی بر روی مجموعه ای از برج های سفید رنگ دارد و همچنین یک برج ناقوس هفتاد و پنج متری در کنار آن واقع شده. در بیرون این کلیسا تندیسی از یوگدان ملنیتسکی قرار دارد. ملنیتسکی رهبر آزادی کیف در قرن هفدهم میلادی بوده است.

میدان استقلال کیف: میدان استقلال مهمترین میدان شهر و در واقع مرکز شهر کیف هم هست. معمولا رویدادهای مهم کشور در این میدان برگزار می شود.

صومعه پچرسک لاورا کیف: قدمت این صومعه به قرن ۱۱ میلادی برمی گردد و یکی از قدیمی ترین و مهم ترین صومعه ها در کشور اوکراین و شرق اروپا است. شاخصه این صومعه برج ناقوس آن است که یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این کشور است.

تندیس رودینامات و موزه تاریخ جنگ: یکی از مهمترین موزه های جنگ اروپا متعلق به کشور اوکراین است. موزه تاریخ جنگ با هدف ثبت تاریخ و اسناد مربوط به جنگ جهانی دوم برپا شده و در آن اسناد جالبی از جنگ دوم جهانی مانند دستنوشته های سربازان و فرماندهان و عکس ها و نقشه های آنان در این موزه نگهداری می شود. بر روی سازه موزه تندیس رودینامات با ۶۲ متر ارتفاع قرار دارد.

گوردخمه های اودسا: راهروهای زیرزمینی در شهر اودساست که می گویند تاریخ ساخت آن به قرن ۱۶ تا ۱۸ میلادی می رسد. این گورخمه ها داراری هزاران راهرو است که به صورت شبکه ای و پیچ در پیچ به هم متصل شده اند. سنگ های این گوردخمه اغلب از جنس سنگ آهک هستند. فضای داخل آنها نمناک و کمی ترسناک است و برای آنان که کمی ماجراجویی هم دوست دارند بازدید از آنها بسیار هیجان انگیز است.

تور کی یف

اوکراین یکی از کشورهایی است که می تواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در اروپای شرقی تلقی شود. کی یف پایتخت این کشور است ،
تور کی یف با مردم مهمان نوازش برای مسافران منطقه ای جذاب خواهد بود.برای داشتن تعطیلاتی رویایی تور گردشگری کی یف را خریداری نمایید و به این مقصد دیدنی سفر کنید.


شهر کی یف کجاست؟

کی یف بزرگ ترین شهر اوکراین است و مناطق دیدنی بکر و چشم نوازی را درون خود جا داده است. رودخانه دنیپر از وسط این شهر می گذرد و منظره ی زیبایی را پدید آورده است.

آب و هوای کی یف

در این شهر آب و هوای مرطوب و قاره ای حاکم است.گرم ترین ماه های سال به ژوئن، جولای و آگوست تعلق دارد و دمای هوا به 24 درجه می رسد.دسامبر، ژانویه و فوریه هم سردترین ماه های این شهر هستند که دما به منفی چهار درجه می رسد.بسیاری از مسافران ماه های جولای و آگوست را برای خرید این تور انتخاب می کنند.البته باید بگوییم زمستان این شهر هم برای تفریحات زمستانی بسیار جذاب و دلچسب خواهد بود.در کل این شهر آب و هوای متعادلی دارد و در آن خبری از گرما و سرمای شدید نیست.

مهم ترین جاذبه های گردشگری

  • کسانی که با خرید تور کی یف به این شهر سفر می کنند، می توانند جاذبه های بسیاری را ببینند.
  • کلیسای جامع پانتلیمون مقدس کی یف و کلیسای جامع سوفیا کی یف از مهم ترین کلیساهای شهر هستند.
  • عمارت یانوکوویچ کی یف، دروازه طلایی، میدان استقلال از سایر جاذبه های دیدنی شهر هستند.

چنانجه قصد سفر به اینجا را دارید،گزینه های متنوعی پیش رویتان قرار می دهد. هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید و از آسمان پر ستاره تور گردشگری خود را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

تور اودسا

شهر اودسا یکی از شهرهای بندری اکراین در کنار دریای سیاه واقع شده است. این شهر یکی از مناطق محبوب برای گردشگران تور اودسا می باشد. شهر اودسا در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از چهار شهر بزرگ اکراین محسوب می شود که گردشگران تور اودسا از سراسر دنیا برای بازدید از این منطقه به آن سفر می کنند. مساحت کلی این شهر حدود 240 کیلومتر مربع بوده و بلند ترین منطقه آن 65 متر ارتفاع دارد.

اودسا در ساحل Odessa قرار دارد و همواره نزد اکراینی ها و روس ها جایگاه خاصی دارد که از آن با نام مروارید دریای سیاه یاد می کنند. این شهر بر ضد سایر مناطق اروپا، غرق در فرهنگ اروپای غربی است. این شهر فرهنگ و هنری شناخته شده در دنیا دارد. هرساله 150 هزار توریست تور اودسا از این منطقه و جاذبه های آن بازدید می کنند.

اودسا بزرگترین شهر در کنار دریای سیاه می باشد که مرکز استان اودسا نیز است. شهر اودسا روی تپه هایی اطراف بندرگاه کوچکی احداث گردیده است که نزد گردشگران تور اودسا بسیار محبوب است. اولین اسکان انسان ها در این منطقه در اوایل زمان دیرینه سنگی شروع شد.

در زمان پادشاهی کیف، طوایف اولیچی و تیورتسی در این محل سکونت داشتند و در بین سال های 1239 1240 لشکر مغول این ناحیه را تصرف کرد. در قرن ۱۵ میلادی، حاجی گرای تاتار، این منطقه را به دوک نشین لیتوانی تفویض کرد. حاجی گرای، تحت پشتیبانی این دوک نشین، خاناتی را برای مقابله با لشکر مغول ایجاد کرد که خانات کریمه نام داشت. محل کنونی شهر اودسا در این زمان حاجی بی نامیده می شد و بخشی از منطقه دیکرا به حساب می آمد. سفر به اودسا، تجربه ای جذاب و بی نظیر را برای توریست ها و گردشگران تور اودسا به ارمغان می آورد.

تور کی یف

جادبه های گردشگری اوکراین

  • پولتاوا

شهر پولتاوا (Poltava) در کنار رودخانه ورسکالا، به دلیل جنگ کازاک ها و تزار روسیه پتر اول، تاریخ نظامی غنی داشته و به همین دلیل گردشگران به آنجا می روند تا از آثار باقی مانده آن دیدن کنند. آثاری مانند ستون شکوه، پارک اکتبر و منطقه حفاظت شده میدان جنگ پولتاوا. پولتاوا به دلیل موزه هایی که تعدادی از آن ها به تاریخ نظامی اختصاص یافته، مخصوصاً کلیسای جامع Assumption، با ناقوس زیبایش. پولتاوا که روزی یک شهر جنگی بود امروزه باوجود ارکسترها، تئاترها و موزه هایش یک شهر فرهنگی و زیبا به شمار می رود.

  • میرهورود

میرهورود (Myrhorod) در کنار رودخانه کرول، یک شهر آرام است که به دلیل چشمه های آب گرم معدنی شهرت یافته است. این آب های گرم شور می تواند به عنوان خوراکی استفاده شده و مشکلات هاضمه را رفع کند و یا اینکه گردشگران در آن شنا کنند. اگر نمی خواهید شنا کنید می توانید در رودخانه کرول قایقرانی کرده، از آسیاب بادی این شهر دیدن کرده و یا از فواره آب موزیکال بازدید کنید. همچنین در جنگل های این منطقه می توانید پیاده روی یا کالسکه سواری کنید.

  • چرنیهیف

چرنیهیف (Cheihiv) در کنار رودخانه دزنا، یک شهر باستانی است که به قرن هفتم بازمی گردد و با سفر به آنجا گویی به تاریخ سفر کرده اید. برخی از زیباترین ساختمان های این کشور در این شهر قرار دارند، مانند کلیسای کاترین که به دلیل گنبد طلایی اش شناخته شده است. از دیگر ساختمان های مذهبی مهم این شهر می توان کلیسای Pyatnytska در میدان قرمز شهر را نام برد که می توانید در یک بعدازظهر در محدوده آن گشت و گزار کنید.

  • چرنیوتسی

شهر چرنیوتسی (Cheivtsi) در کوه های کارپارت به دلیل دارا بودن سازه ای که در میراث یونسکو ثبت شده شهرت دارد، این سازه مجموعه کاهن اعظم است که امروزه دانشگاه ملی است و به سبک بیزانسی و رومی ساخته شده است. معماری چرنیوتسی مشابه وین بوده و بسیاری آن را وین کوچک می نامند. در ای شهر تعداد زیادی کافه، کتاب فروشی و کتابخانه وجود داشته که فضای فرهنگی و شاعرانه شهر و مردمان آن را منعکس می کند.

  • باکوتا

روستای باکوتا (Bakota) در منطقه پودیلیا خانه صومعه غاری شکل است که توسط راهبان ارتدکس سنت آنتونی کی یف، ساخته شد. این صومعه که در غارهای زیرزمینی ساخته شده به قرن دوازده بازمی گردد و گردشگران می توانند از آثار دستی و نقاشی ها و همچنین باقی مانده لوازم راهبانی که در آنجا زندگی می کردند، دیدن کنند. امروزه باکوتا به دلیل محدوده روستایی و تپه های در کنار رودخانه زیبای دنایزر، بخشی از پارک ملی محیط زیست محسوب می شود. گردشگران می توانند در این محدوده پیاده روی نموده و از زیبایی های آن لذت ببرند.

  • اوژهورود

اوژهورود (Uzhhorod) در مرز اسلوواکی و نزدیک مرز مجارستان یک شهر زنده است که به دلیل جمعیت مجاری و رومی یک شهر چندملیتی محسوب شده و یک جاذبه توریستی اوکراین محسوب می شود. در این شهر می توانید از قلعه زیبای اوژهورود که به قرن نهم بازمی گردد و کلیسای جامع یونانی کاتولیک قرن هفدهمی، دیدن کنید. اگر می خواهید از چند مکان دیدنی محلی دیدن کنید می توانید از انبارهای معروف شراب دیدن کرده و یا بوگراک که نوعی غذای سنتی مجاری است را امتحان کنید.

  • کامیانتس-پودیلسکی

کامیانتس-پودیلسکی (Kamyanets-Podilskyi) شهری در غرب اوکراین، در تاریخ مهاجرت قدمت طولانی داشته و تأثیر آن در معماری و فرهنگ این شهر دیده می شود، مانند بازارهای ارمنی و لهستانی موجود در این شهر. این شهر به دلیل قرارگیری در کنار رودخانه اسموتریچ، پر است از قلعه، کلیسا و بقایای آثار قدیمی و همچنین در آنجا فعالیت های مختلفی وجود دارد که در صورت تمایل برای ماجراجویی بیشتر می توانید به آن ها بپردازید، مانند بالون سواری بر فراز دره اسموتریچ و مسابقه خودرو سواری. بر فراز رودخانه اسموتریچ یک قلعه قدیمی وجود دارد به نام استارا فورتتسیا که گردشگران می توانند در خرابه های آن گشت وگذار کنند.

شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر...
ما را در سایت شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر دنبال می کنید

برچسب : تور اوکراین , تور اودسا, تور لحظه آخری اوکراین,ویزای اوکراین, نویسنده : حدیثه سرآبادانی بازدید : 289 تاريخ : سه شنبه 22 مرداد 1398 ساعت: 16:39

موزه پارس یا عمارت کلاه فرنگی شیراز

دانستنی های شیراز

شیراز استان های جنوبی کشور است که به دلیل وجود جاذبه های متعدد تاریخی، طبیعی و مذهبی همواره یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی بوده است. شیراز از لحاظ آب و هوایی در زمستان ها آب و هوای نسبتاً معتدل و تابستان ها هوایی گرم و خشک دارد.تقریباً همه نوع وسایل حمل و نقل عمومی در شیراز در دسترس شما است. متروی شهر شیراز از ساعت ۶:۴۰ صبح آغاز به کار کرده و تمام مکان های شهر با اتوبوس در دسترس شما خواهد بود.از دیدنی های تور شیراز می توان از حرم احمد بن موسی (ع) (شاهچراغ)، دروازه قران، ارگ کریم خان، باغ دلگشا و باغ ارم، باغ موزه ی شیراز، نارنجستان قوام، مسجد نصیر الملک، پارک ملی بمو، حافظیه و سعدیه، تخت جمشید و پاسارگاد و... یاد کرد.شیراز سوغاتی های زیادی از جمله مسقطی، رنگینک، لیمو شیرازی و صنایع دستی دارد.تور شیراز یکی از بهترین تورهای ایرانگردی حال حاضر است.

شیراز ،مردم بسیار مهمان نواز، مهربان، جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی، غذاهای لذیذ محلی و صد البته فالوده شیرازی همه و همه باعث می شود مردم انگیزه بسیاری برای سفر به این شهر داشته باشند، در این گزارش قصد داریم به جاهای دیدنی در تور شیراز بپردازیم که دیدار از گوشه گوشه این شهر تاریخی و مهد شعر ایران، باعث می شود آرامش به سراسر وجودمان تزریق شود.

تور شیراز

قیمت تور شیراز

قیمت تور شیراز به عواملی همچون هتل، نوع سفر هوایی و زمینی، گشت شهری و نوع خدمات تور وابسته است.شرکت خدمات مسافرتی همیشه سفر به عنوان مجری تخصصی تورهای شیراز با بهترین خدمات و در بهترین هتل ها همراه با گشت های شهری متنوع در خدمت مسافرین محترم می باشد.

آرامگاه حافظ

در میان بناهای رنگارنگ شیراز، حافظیه یا آرامگاه حافظ مجموعه آرامگاهی در شمال شیراز است که لسان الغیب، حافظ شیرازی در آن مدفون است. بسیاری معتقدند که وی در یکی از اشعارش این مساله را که مرقدش پس از او زیارتگاه خواهد شد، پیش بینی کرده و چنین گفته است:

گلعذاری ز گلستان جهان ما را بس زین چمن سایه آن سرو روان ما را بس

بر سر تربت ما چون گذری، همت خواه که زیارتگه رندان جهان خواهد بود

نام کامل این شاعر، خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدین حافظ شیرازی است که به اختصار حافظ خوانده می شود و القاب دیگری همچون لسان الغیب، ترجمان الاسرار، لسان العرفا و ناظم الاولیا نیز دارد و به دلیل اشعار عرفانی اش نزد ما ایرانی ها جایگاه خاصی دارد.

وی در سال 727 هجری قمری چشم به جهان گشود و در سال 792 هجری قمری از دنیا رفت.

آرامگاه حافظیه

طراح حافظیه، معمار فرانسوی به نام آندره گدار است، گدار از شرق شناسان بزرگ است که علاقه خاصی به فرهنگ و هنر ایران دارد. گدار ۳۲ سال در ایران اقامت داشت و خدمت زیادی به فرهنگ و هنر این مملکت کرد.

مجموعه حافظیه حدود 2 هکتار وسعت دارد و به طور کلی از دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل شده که توسط یک تالار با عنوان تالار میانی یا ایوان با دو ردیف پلکان سنگی از یکدیگر جدا می شوند. 4 در، امکان ورود به مجموعه و خروج از آن را فراهم می کنند که در اصلی در سمت جنوبی بنا و دو در بزرگ و کوچک در سمت غرب قرار دارند و یک در، در سمت شمال شرق به گلخانه باز می شود.

حافظیه به گونه ای ساخته شده که هر گوشه اش حرفی برای گفتن داشته باشد و دنیایی از نشانه ها را در خود جای دهد.

آرامگاه حافظ در مقابل یکی از شلوغ ترین و پررفت وآمد ترین خیابان های شیراز قرار گرفته و نمای آرامگاه از خیابان مذکور قابل مشاهده نیست. این خیابان نماد اسارت در جهان صنعتی و مدرن است

بخش جنوبی حافظیه نمادی از دنیای مادی ما انسان ها است. هر چه به آرامگاه نزدیک تر می شویم از بندهای نفسانی و هوا و هوس آزاد می شویم و با بالا رفتن از ایوان به معراج الهی می رسیم.

بخش شمالی آرامگاه نماد ملکوت است. این بخش ۸ درب ورودی و خروجی دارد و آرامگاه هم ۸ ستون سنگی دارد که از دوره مظفریان تا امروز دست نخورده باقی مانده است. عدد ۸ درواقع نماد قرن هشتم است که حافظ در آن قرن زندگی می کرده است، و می توان این ۸ را نمادی از ۸ درب بهشت هم دانست.

نمای بیرونی گنبد نمادی است از آسمان، این نما شبیه به کلاه درویشان، ترک است. رنگ های استفاده شده در داخل گنبد عبارت است از آبی فیروزه ای، سرخ ارغوانی، سیاه وسفید و قهوه ای سوخته.

آرامگاه، به طور کلی نماد خورشید است؛ اما درون آن نمادهای دیگری نیز وجود دارند. نمای بیرونی گنبد آرامگاه، به شکل کلاه درویشان تُرک است و از آن با عنوان نماد آسمان یاد می شود. درون گنبد مجموعه ای از رنگ های عرفانی است که هر یک نماد خاصی هستند :

آبی فیروزه ای، نماد بهشت

سرخ ارغوانی، نماد شراب ازلی

سیاه و سفید، نماد شب و روز

قهوه ای سوخته، نماد خاک

آرامگاه حافظ یا حافظیه برای ادب، هنر و معماری ایران ارزش زیادی دارد و در سال 1354 توسط وزارت فرهنگ و هنر با شماره 1009 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی معروف به سعدیه محل دفن سعدی، شاعر برجستهٔ پارسی گوی است.

خواجه شمس الدین محمد صاحب دیوان وزیر ، معروف به آباقا در قرن هفتم هجری مقبره ای بر فراز مدفن شیخ اجل ساخت که در سال ۹۹۸ هجری قمری توسط یعقوب ذوالقدر، حکمران فارس ویران شد. بعدها کریم خان زند عمارتی دو طبقه از آجر و گچ بر مزار سعدی برپا کرد.

آرامگاه کوروش کبیر

کوروش، بزرگ مرد تاریخ، از محبوب ترین و شهیرترین نامداران ایرانی است که طی دوران های مختلف از او به بزرگی و احترام بسیار یاد شده و در میان تمام ملت ها و ادیان جایگاه ویژه ای دارد.

آرامگاه این پادشاه کبیر در زمره پرطرفدارترین جاذبه های ایرانی قرار گرفته است و هر ساله تعداد زیادی از مردم برای بازدید از این مکان تاریخی بار سفر می بندند.

آرامگاه کوروش در گذشته میان باغ های سلطنتی قرار داشت و از هر سوی دشت نمایان بود؛ بنایی ساده اما بسیار زیبا و چشم گیر که با ۱۵۶ متر مربع مساحت و ۱۱ متر ارتفاع، پس از گذشت ۲۵ قرن هنوز استوار و پابرجا مانده است.

آرامگاه شاه شجاع

یکی از ممدوحان حافظ شیرازی، معروف به شاه شجاع یکی از پادشاهان آل مظفر که ۳۳ سال حاکم فارس بود و در سال ۷۸۶هجری براثر بیماری درگذشت و چون وصیت کرده در زمین های مصلی و در جوار قبر شیخ محمود قطب الدین به خاک سپرده شد.
یکی از نوادگان وی در زمان کریم خان زند، سنگ قبری را بر روی قبر شاه نصب کرد. بنای امروزی مقبره شاه شجاع حاصل تلاش انجمن آثار ملی است.
درون آرامگاه مزین به کاشی و معرق کاری و چهارکتیبه از اشعار شاه شجاع و حافظ درون گنبد و چهار کتیبه از اشعار حافظ در ستایش شاه شجاج در قسمت بیرونی گنبد به خط نستعلیق می باشد.

این بنا در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آرامگاه خواجوی کرمانی

قبر آرامگاه خواجو مشرف بر دروازه قرآن می باشد. آب چشمه معروف رکناباد نیز از کنار مقبره خواجو می گذرد. این آرامگاه در سال ۱۳۱۵ شمسی با اعتبارات اداره فرهنگ فارس ساخته شد.
محل آرامگاه در محوطه ای بدون سقف قرار دارد. در وسط صفه آن سنگ قبری است که بالای آن محدب و دارای برآمدگی است. روی این سنگ کتیبه ای که بیانگر قبر خواجو باشد وجود ندارد.

قیمت تور شیراز

باغ هفت تنان شیراز

باغ هفت تنان در نزدیکی حافظیه واقع شده که یکی از قدیمی ترین اماکن تاریخی شیراز است. در داخل این باغ یک تالار بسیار بزرگ قرار دارد که تنها روی دو ستون ساخته شده است.

این باغ در گذشته و در روزهای خشکسالی آغوشی پر از امید به روی مردم می گشود و مردم شیراز در طلب باران و استجابت دعا در آن گرد هم می آمدند. اثری که تا سال ها پیش خانقاه درویش ها و مرتاضان بود و این روزها مرمت شده است تا به عنوان موزه سنگ و کاشی از مردم میزبانی کند

این بنا تا سال ها پیش، خانقاه درویش ها و مرتاضان بود و اکنون چند سالی است که به موزه سنگ تبدیل شده و نمونه هایی از سنگ های تاریخی و کتیبه های کهن در آن نگه داری می شود.

علت نامگذاری این بنا به هفت تنان، وجود هفت قبر از هفت عارف در این باغ است که کریمخان زند روی هر کدام، سنگ بزرگ بدون کتیبه ای نصب کرده است.

حوض بزرگی هم در وسط عمارت اصلی به چشم می خورد که در گذشته از آب رکن آباد پر می شده است.

دیدنی های جالب باغ هفت تنان شیراز عبارتند از :

مقبره های عارفان

یکی از دلایل اهمیت این باغ، وجود 7 سنگ در آن است که گفته می شود مقبره عارفانی گمنام هستند.

بر اساس روایات، این 7 عارف در گذشته در این باغ به عبادت و ریاضت می پرداختند و هرگاه یکی از دنیا می رفت، دیگران مراسم کفن و دفنش را انجام می دادند. وقتی آخرین نفر که از مرگ خود آگاهی یافت به غسال شهر خبر داد و او را احضار کرد و گفت: ما هفت نفر بودیم که شش نفرمان یکی یکی جهان را بدرود گفته و به جهان دیگر پا نهادند و من تنها ماندم؛ حال که مرگ من نیز فرا رسیده است، تو را احضار کردم و قبر خود را نیز در سمت پایین پای نفر ششم حفر کرده ام. بدن مرا غسل بده و در آن جا دفن کن.

نقاشی های چشم نواز

نقاشی های ایوان عمارت هفت تنان از بخش های جذاب آن هستند؛ شاهکارهایی از رنگ روغن بر روی گچ که هنر «آقا صادق» نقاش چیره دست روزگار زندیه را به رخ می کشند.

موزه کاشی و سنگ

سنگ هایی از پاسارگاد، تخت جمشید، خانه زینت الملوک، تابوت های سنگی پیش از تاریخ، سنگ قبرهای باستانی، پایه ستون های قصر ابونصر، آثار سنگی دوران ساسانیان تا دوره قاجار و ... از جمله آثاری هستند که در این موزه به نمایش درآمده اند.

شاه چراغ شیراز

شاه چراغ اصلی ترین جاذبه ی مذهبی شیراز است که از محبوبیت ویژه ای برخوردار هست و شما در تور شیراز از این مکان دیدن میکنید.. در این مکان مقدس فرزند امام هفتم شیعیان، امام موسی کاظم (ع) آرمیده است.

گفته می شود که معماری شاه چراغ مربوط به دوران قاجاریه می شود. در معماری مسجد شاه چراغ بیش از هر چیز دیگری ، کاشی کاری و آینه کاری های نفیس دست ساز خودنمایی می کنند.

تخت جمشید شیراز

بنای باشکوه تخت جمشید بی شک برترین بنای تاریخی شیراز است، این بنای عظیم در فاصله ی ۵۷ کیلومتری شیراز قرار دارد و قدمت آن به ۵۱۸ سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد. این بنای تاریخی به دستور داریوش، شاه هخامنشی ساخته شده است.

براساس خشت نوشته ها و سنگ نوشته های کشف شده در تخت جمشید، نام اصلی آن پارسه است. این نوشته ها که روی دیوار تچر و از زمان ساسانیان باقی مانده اند، نشان می دهند که در آن زمان این جا صد ستون نام داشته است. پس از خلق شاهنامه توسط فردوسی، جمشید پادشاه اسطوره ای ایران باستان، جانشین سلیمان شد و ایرانیان گفتند شاهی که در این جا بر روی تخت ها و روی دست افراد در سنگ نگاره ها نشان داده شده است، جمشید بوده و این جا را تخت جمشید نامیدند. اروپایینان هم به این مکان پرسپولیس می گویند که به معنای مرکز تمدن پارس یا شهر پارسیان است.

ساخت تخت جمشید که یکی از برترین بنا های تاریخی جهان است، در حدود دو هزار و پانصد سال پیش به دستور داریوش شروع شد و توسط جانشینان او ادامه یافت و تغییراتی در ساختمان اولیه ی آن داده شد.

بازار وکیل

بازار وکیل شیراز که در قسمت مرکزی شهر شیراز و در ضلع شرقی میدان شهرداری قرار دارد یکی از مشهورترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران و یادگار زیبا از کریم خان زند است که شروع ساخت آن حدودا از سال 1137 خورشیدی آغاز شد و تا سال 1156 توسعه و تکمیل آن به طول انجامید.
بازار وکیل با گذشت سال ها از تاسیسش همچنان کارایی اقتصادی خود را حفظ کرده و هنوز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معماری این بنا بر گرفته از بازار قیصریه لار و همچون بازارچه بلند اصفهان ساخته شاه عباس کبیر است اما پهنای بازار وکیل بیش از سایر بازارهاست.

سرای مشیر شیراز

سرای مشیر نیز که یکی از جاذبه های خوب شیراز به شمار می رود در جنوب شرقی بازار وکیل جنوبی واقع شده است و معماری جالب توجهی دارد.

مسجد وکیل

مسجد وکیل یکی از قدیمی ترین مساجد شیراز است که در دوره ی کریم خان زند، با استفاده از بهترین مصالحی که در آن زمان در دسترس بوده ساخته شده است.

حمام وکیل

حمام وکیل یکی از جاذبه های گردشگری شیراز است که در کنار مسجد و بازار وکیل که دو آثار برجسته ی دیگر از دوران زندیه هستند قرار دارد. حمام وکیل یکی از بزرگ ترین حمام های ساخته شده در زمان خود بود و با رعایت پیشرفته ترین اصول معماری زمان خود طراحی و ساخته شده است.

باغ جهان نمای شیراز

باغ جهان نما که یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیراز است و به عنوان قدیمی ترین باغ شیراز شناخته می شود. این باغ در خیابان حافظ واقع شده است.
این باغ با مساحت ۲/۸ هکتار دارای ۳۵۰۰ متر مربع فضای سبز است. عمده ی فضای سبز جهان نما را درخت های تنومند و کهن سرو و نارنج، شمشاد سبز، رزهفت رنگ، بنفشه، اطلسی و گل های داوودی تشکیل می دهد. این عمارت هشت ضلعی دارای ۴ شاه نشین و اتاق های دو طبقه ای است که در میان شاه نشین ها واقع شده است. پنجره های چوبی این باغ بعد از مرمت و بازسازی توسط مالک خصوصی آن جای خود را به پنجره های آهنی داده است. عمارت وسط این باغ مربوط به دوره ی زند است. خیابان کشی های اطراف عمارت ذکر شده به همراه درختکاری های زیبا در سال ۱۱۸۵ هجری قمری به دستور کریم خان زند انجام گرفت. نمای عمارت کلاه فرنگی این باغ باشکوه بدون هیچ نقاشی و کاشی کاری بنا شده است.

مسجد عتیق شیراز

مسجد عتیق از دیگر مکان های دیدنی و قدیمی ترین مسجد در شیراز است که هفت درب دارد و افسانه های زیادی در خصوص آن ها وجود دارد. این مکان پررمزوراز در بخش شرقی شاه چراغ قرار دارد.

بنای اولیه این مسجد در سال ۲۸۱ هجری قمری در زمان عمرو لیث صفاری ساخته شده است.

دروازه قرآن شیراز

دروازه قرآن یکی از دروازه های به جای مانده از دوره های قدیم در شیراز است که امروزه به عنوان یکی از آثار تاریخی این شهر به حساب می آید.این دروازه به دستور عضدالدوله دیلمی ساخته شده است. وجه تسمیه آن بخاطر قرآنی است، که به دستور امیر در آن گذاشته شده بود تا مسافرین به سلامت از زیر آن عبور کنند. این طاق به مرور زمان به خرابی رفت، تا این که در زمان کریم خان زند از نوساخته شد.

قرآن معروف به هفده من که منسوب به خط سلطان ابراهیم نوه شاهرخ تیموری در اتاقک بالای آن گذاشته شد. قران مذکور در حال حاضر در موزه پارس شیراز نگهداری می شود.

مجموعه پاسارگاد

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه ای از سازه های باستانی برجای مانده از دوران هخامنشی است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس جای گرفته است.

این مجموعه دربرگیرنده ساختمان هایی چون آرامگاه کوروش بزرگ، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطهٔ مقدس و تنگه بلاغی است.

پاسارگاد، پنجمین مجموعه ثبت شده در فهرست آثار میراث جهانی در ایران است که در نشست یونسکو که در تیرماه سال ۱۳۸۳ در چین برگزار شد به دلیل دارا بودن شاخص های فراوان با صد در صد آرا در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

کوروش پس از فتوحات فراوان در تاریخ ۵۲۶ پیش از میلاد به قبایل سکاها در آسیای مرکزی حمله کرد که متاسفانه در جنگ با ماساگت ها (ماساگت ها یکی از اقوام ایرانی تبار و یک تیره ی سکایی نیمه صحراگرد در آسیای میانه بودند) کشته (این روایت از هرودوت است و صحت آن چندان مشخص نیست) و در پاسارگاد به خاک سپرده شد.

موزه پارس یا عمارت کلاه فرنگی شیراز

موزه پارس در میان باغ نظر بنا شده است. این موزه به عنوان قدیمی ترین موزه استان فارس شناخته می شود و آثار با ارزش بسیاری از ادوار مختلف تاریخی در خود جای داده است.

در این موزه آثار نقاشان مشهور دوره زندیه به چشم می خورد همچنین در محوطه بیرونی موزه پارس، سنگ های ازاره کاخ خورشید با نقوش شاهنامه وجود دارد

عمارت کلاه فرنگی با نظارت مستقیم کریم خان زند در دو طبقه با سقف شیروانی به ارتفاع ۱۴/۸۰ متر ساخته شد. این بنا به روی سکویی با ارتفاع ۱/۳۰ سانتی متر از کف باغ قرار دارد.

مسجد نصیرالملک شیراز

مسجد نصیرالملک یکی از مساجد قدیمی شیراز است. این مسجد در محله گود عربان که در قدیم به محله اسحق بیگ معروف بوده واقع در جنوب خیابان لطفعلی خان زند و در نزدیکی شاه چراغ و در کوچهٔ نصیرالملک قرار دارد.

باغ نارنجستان قوام

نارنجستان قوام در خیابان لطفعلی خان زند واقع شده و با شاهچراخ حدود ۹ دقیقه (بدون ترافیک) فاصله دارد. مجموعه ی قوام در دوره ی قاجار و بین سال های ۱۲۵۷ تا ۱۲۶۷ تکمیل شد.

این مجموعه شامل یک حمام گچینه، حسینیه ی قوام، مکتب خانه ی قوام، اندرونی قوام (خانه ی زینت الملک)، دیوان خانه، حمام اختصاصی و اصطبل و زنجیرخانه بود که تعدادی از آن ها اکنون از بین رفته اند. در سال های اخیر زیرزمین ضلع شمالی نارنجستان مرمت شده و به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گیرد.

تور شیراز

خانه زینت الملک

خانه زینت الملک از آثار به جای مانده از دوران قاجار است و به دلیل سکونت زینت الملک قوامی، دختر قوام الملک چهارم، به این نام معروف است.

سقف تمام اتاق های این خانه از جنس چوب است که با نقاشی هایی تزئین شده اند.

خانه زینت الملک در مجاورت نارنجستان قوام شیراز قرار دارد و از طریق یک راهروی زیرزمینی به آن ارتباط دارد.

باغ دلگشا

باغ دلگشا یکی از باغ های تاریخی شیراز است که پیشینه ی آن به دوران پیش از اسلام و زمان فرمانروایی ساسانیان می رسد و نخستین کلاه فرنگی ایران در این باغ به ثبت رسیده است.

باغ ارم شیراز

باغ ارم یکی از زیباترین باغ های استان فارس و حتی کل کشور است که گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سوی خود می کشاند.

شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر...
ما را در سایت شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر دنبال می کنید

برچسب : تور شیراز , قیمت تور شیراز , شیراز , سفر به شیراز, نویسنده : حدیثه سرآبادانی بازدید : 243 تاريخ : يکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت: 14:24

در تور شیراز چه کارهایی باید انجام داد؟

جاذبه های گردشگری شیراز | اماکن و بناهای تاریخی شهر

شیراز دیاری است که با عطر بهارنارنجش سرمستمان می کند و لذتی وصف ناپذیر را برایمان به ارمغان می آورد...

شهری از جنس شعر و ادب به قدمت تاریخ که با تماشایش سراسر وجودمان سرشار از آرامش می شود. مقصدمان شیراز است، جایی که شکوه تخت جمشید را در خود جای داده و جایگاه ابدی شاعرانی همچون حافظ و سعدی است. در کوچه هایش با شعر همقدم می شوی و طعم آشتی با تاریخ را می چشی...

پیش تر از این هم در سفرهایی به این دیار سری زدیم و بسیاری از دیدنی هایش را برایتان به تصویر کشیدیم. تاریخ این دیار را در باغ های زیبا و چشم نواز، آرامگاه های لبریز از هنر، موزه های پر از گنجینه های با ارزش و بناهای مذهبی آکنده از نشانه های ایمان و عشق، مرور کردیم و در مطالب زیر به معرفی آنها پرداختیم:

این بار می خواهیم به سراغ بناهای تاریخی این شهر برویم که امروز با وجود چشیدن سرد و گرم روزگار در جای جای شهر شکوه و عظمت خود را به رخ بینندگان می کشند. بناهایی که رازهایی را در قلب خود پنهان کرده و مهر سکوت بر لبان خود زده اند.در این مقاله شما میتوانید با محاسبه قیمت تور شیراز و هزینه های دیگر یک برنامه ریزی درست برای تعطیلات خود انجام دهید.

با همیشه سفر همراه شوید تا با هم نگاهی به بناهای تاریخی شیراز داشته باشیم...

  • دروازه قرآن

اگر تور شیراز همیشه سفر همراه باشید و وارد شیراز شوید، در مدخل ورودی شهر، طاقی بزرگ وجود دارد که باید ماشین ها از زیر آن عبور کنند. این بنای جالب به دروازه قرآن مشهور است و علت این نام، قرآنی است که در محفظه ی بالای به دستور عضدالوله دیلمی قرار داده شده تا مسافرین و میهمانان شیراز به سلامت گذر کنند.

تور شیراز

شیراز در گذشته شش دروازه داشته که امروز تنها همین دروازه قرآن باقی مانده؛ این دروازه به دستور عضدالوله دیلمی در مدخل تنگ الله اکبر ساخته شد. با گذشت زمان این دروازه رو به ویرانی تهاد تا اینکه در دوره کریم خان زند، بازسازی شده و قرآنی نفیس به خط سلطان ابراهیم نوه شاهرخ تیموری در اطاقک بالای دروازه قرار دادند. این اثر تاریخی بار دیگر براساس بی درایتی شهردار شیراز در سال 1315 شمسی براثر انفجار دینامیت تخریب شد. یکی از بازرگانان شیراز در سال ۱۳۲۸شمسی دروازه قرآن رااز نو بنا کرد.

قرآن دوره کریم خان مشهور به هفده من و قرآن دیگر در سال 1316 به موزه پارس شیراز منتقل شد.

  • ارگ کریم خانی

یکی از جاذبه های تاریخی و جالب که در تور شیراز حتما از آن دیدن میکنیم، ارگ کریم خانی است که در دوره زندیه با بهترین مصالح و دست برترین معماران عصر ساخته شد. این بنا مهمترین و بزرگترین ساختمان زندیه می باشد که در زمینی به گستردگي 12800متر مربع بنا شده؛ چون محل زندگی کریم خان بود ه ارگ کریم خانی شهرت یافت. این ارگ ترکیبی از معماری مسکونی و نظامی است و در دوره قاجار محل زندگی فرمانروایان محلی بوده؛ اما در دوره پهلوی به زندان مبدل شد و این تغییر کاربری نادرست، سبب آسیب های جدی این بنا شد. در حال حاضر ارگ کریم خان، موزه ای از مجسمه های جالب و تماشایی است و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اداره می شود .

در سال 1351 خورشيدي ارگ کریم خانی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

  • بازار وکیل

درمیان تمام بناهای ساخته شده، مجموعه بی نظیر #بازار وکیل مانند گوهری می درخشید. شروع ساخت این مجموعه بزرگ حدودا از سال ۱۱۳۷ خورشیدی آغاز شد و تا سال ۱۱۵۶ توسعه و تکمیل آن به طول انجامید. در دوره های متفاوت تعمیرات و تغییرات اساسی در کالبد بازار صورت گرفته برای مثال در سال ۱۳۱۵ خورشیدی با احداث خیابان زند، ارتباط راسته شمالی با ادامه خود تا چهارسوق بزرگ بازار قطع شد و بخشی از راسته شمالی شامل ۸ طاق و کاروانسرای قوامی و قسمتی از کاروانسرای روغنی به ناچار تخریب شد.
چندی پیش نیز اسنادی تجاری که بیش از ۱۰۰ سال قدمت داشتند در بازار وکیل کشف شد در این اسناد لیست قیمت ها، خریدها و فروش ها و مواردی مربوط به بازار و تجارت وجود داشت.
بازار وکیل در ۱۷ام تیر سال ۱۳۵۱ ثبت ملی شد.

  • حمام وکیل

یکی دیگر از بناهای دوره زندیه که در از آن دیدن میکنیم حمام وکیل می باشد که در کنار دیگر آثار این دوره مثل مسجد و بازار وکیل واقع شده است. این حمام به عنووام حمام عمومی شهر مورد استفاده بوده و بخشی را به عنوان شاه نشین (ویژه شاه) داشته، در دوره پهلوی قسمت هایی از آن را به حمام نمره تبدیل کردند و این تغییر وضعیت، سبب خارج شدن شکل معماری آن از حالت اصلی آن شده که اداره باستان شناسی در سال 1351 آن را مرمت کرد. پس از چند سال تبدیل به رستوران و سفره خانه و موزه فرش های دستباف (فروشگاه فرش های دستباف) شد و در نهایت، امروز حمام وکیل موزه ای با ۳۰ مجسمه مومی در حالت های مختلف، می باشد.

این بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

  • خانه زینت الملوک

در خیابان لطفعلی خان زند شیراز در ضلع غربی نارنجستان قوام، بنایی زیبا و باشکوه قرار دارد که به پاس نیکی های مالکش، زینت الملک مشهور شده است. شروع ساخت این خانه قاجاری که در سال ۱۲۹۰ هجری قمری توسط علی محمد خان قوام الملک دوم و اتمام آن در سال ۱۳۰۲ هجری قمری توسط محمد رضا خان قوام الملک سوم صورت گرفت قرار دارد. ابتدا این خانه محل سکونت و زندگی (اندرونی) قوام ها و خانواده آن ها بوده که از طریق دری در زیرزمین به نارنجستان قوام راه می یابد. خانه زینت الملک بیش از بیست اتاق مزین به گچبری، نقاشی و آیینه کاری های بسیار نفیس و چشمگیر است. بنیاد فارس شناسی در سال ۱۳۷۳شمسی با همکاری میراث فرهنگی به بهسازی و مرمت این خانه تاریخی پرداخت و در سال بعد زیرزمین آن به نگارخانه ای برای نمایش آثار هنرمندان شیرازی و ایرانی تبدیل شد. سپس با همکاری سازمان ایرانگردی و جهانگردی پارس و بنیاد فارس شناسی از سال ۱۳۸۲شمسی به موزه گنجینه فارس تبدیل شد.

قیمت تور شیراز

  • گهواره دید

برج دیده بانی و خبررسانی در سمت چپ تنگ الله اکبر واقع شده که در دوره دیلمیان برای فرستادن پیام های فوری در این بنا از آتش، تابش نور در آیینه، بوق و شیپور استفاده می کردند. در سال 1381 در کنار این بنا هشت شهید گمنام را به خاک سپرده و در آنجا صبح جمعه دعای ندبه می خوانند.

  • بند امیر

یک پل تاریخی متعلق به قرن چهارم هجری ( دوره دیلمی ) بر روی رود کر قرار دارد. این پل به دستو.ر عضدالدوله در فاصله ی پل خان و دریاچه ی بختگان به طول 120 متر پنج متر عرض با لاشه سنگ ساخته شده است.

این پل به منظور آبیاری دشت وسیع کربال علیا بنا شد که این منطقه را از مشکل بی آبی نجات داده و وسیله ای برای به راه انداختن آسیاب ها نیز بوده است.

  • پاسارگاد

پاسارگاد یکی از شهرهای باقی مانده از دوران هخامنشی است. کوروش، پاسارگاد را به عنوان مرکز فرماندهی خود برگزیدو کاخ هایی در آن بنا نمود. مقبره کوروش بزرگ یکی از مهم ترین قسمت های پاسارگاد است که تقریبا سالم باقی مانده، به جز مقبره ، کاخ بار عام، مقبره کمبوجیه، تل تخت، کاخ بار اختصاصی، کاروانسرای مظفری، هم جزء آثار باستانی موجود در پاسارگاد به شمار می آیند. بر طبق گفته مورخان رومی این مکان به دستور کوروش بزرگ ساخته شده است. این را می توان از تشابه طراحی باغ ها و آرامگاه کوروش دریافت.
پاسارگاد در سال ۱۳۸۳ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

  • تخت جمشید

تخت جمشید نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که با نام های دیگری همچون پارسه، پرسپولیس، پرسه پلیس، هزارستون، صدستون و یا چهل منار نیز خوانده می شود و در سالیان دور برای مدتی طولانی به عنوان پایتخت باشکوه زمان امپراتوری هخامنشیان بوده است. در سال ۵۱۸ پیش از میلاد بنای تخت جمشید به عنوان پایتخت جدید هخامنشیان آغاز شد و بنیانگذار آن داریوش بزرگ بود. سپس پسر وی، خشایارشا و نوه اش اردشیر یکم، به گسترش این مجموعه پرداختند. یکی از بناهای این شهر شکوهمند، کاخ تخت جمشید می باشد که در دوران داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا گردید و تا 200 سال مورد استفاده قرار گرفت.

سنگ نوشته ها و فلزنوشته های موجود در این بنا و حکاکی هایی که بر روی دیواره ها و لوحه های آن دیده می شود یکی از منابع مهم کارشناسان برای شناخت این دوره ی تاریخی می باشند. نشانه های تاریخی حکایت از این دارد که سردار یونانی، اسکندر مقدونی در سال ۳۳۰ پیش از میلاد، طی حمله به ایران، تخت جمشید را به آتش کشید و این مجموعه ی بی نظیر را تخریب نمود که در جریان آن بسیاری از کتاب ها، فرهنگ و هنر هخامنشی از بین رفت. بقایای این شهر هنوز هم در شمال شهرستان مرودشت، شمال استان فارس (شمال شرقی شیراز) به چشم می خورند و بسیاری را به سوی خود می کشانند.

اهمیت این مجموعه به حدی است که نام آن با شماره ی 20 از تاریخ 24 شهریور سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد و از سال ۱۹۷۹ به عنوان یکی از آثار ثبت شده ی ایران در میراث جهانی یونسکو به شمار می رود.

برای تماشای این مجموعه در اوج زیبایی و شکوه می توانید به هنگام اجرای برنامه ی نور و صدا در ساعت 20.30 به این مجموعه مراجعه کنید. اما لازم است یک ساعت پیش از شروع برنامه با پرداخت 30000 ریال برای گردشگران داخلی و 200000 ریال برای گردشگران خارجی، بلیط این برنامه را تهیه نمایید.

  • عمارت دیوانخانه شیراز

در نزدیکی ارگ کریم خان، عمارتی وجود دارد که به دستور کریم خان در دوره ی حکومتش، ساخته شد. عمارت دیوانخانه، بنایی با پلان مستطیل و دو طبقه می باشد که به وسیله دو راه پله طبقات به هم مرتبط می شوند. این بنا، یک ایوان و دو تالار، شاه نشین دارد و مزین به کاسه سازی که نوعی مقرنس کاری است. مصالح آن آجر و سنگ می باشد که سنگ های مرمر آن را از تبریز و یزد به شیراز می آوردند.

عمارت دیوانخانه، در سال ۱۳۵۴ با شماره ی 914 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

قیمت تور شیراز

  • نقش رستم

اگر شش و نیم کیلومتر از تخت جمشید فاصله بگیریم چشممان به محوطه ی باستانی دیگری خواهد افتاد که #نقش رستم نام دارد و از حدود سال ۱۲۰۰ پیش از میلاد تا ۶۲۵ میلادی مورد توجه قرار داشته است. آرامگاه های شاهنشاهانی مانند داریوش بزرگ، خشایارشا، اردشیر یکم و داریوش دوم نیز در این محوطه به چشم می خورند. آرامگاه پنجمی هم در آن وجود دارد که احتمال می رود متعلق به داریوش سوم باشد. در کنار این آرامگاه ها، در این محوطه ی باستانی یادمان هایی از عیلامیان، هخامنشیان و ساسانیان نیز خودنمایی می کنند. این محوطه از تاریخ 24 شهریورماه سال 1310 با شماره ی 21 در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

کعبه زرتشت: یکی از بناهای مهم محوطه ی نقش رستم، کعبه زرتشت می باشد که با راز های سر به مهر خود درست روبه روی آرامگاه داریوش دوم قرار گرفته است. هنوز کسی راجع به کاربرد دقیق آن چیزی نمی داند اما دیدگاه ها و تفسیرهای متفاوتی درباره ی آن وجود دارد. برخی معتقدند که این بنا یک آتشگاه و آتشکده و مکان روشن کردن آتش مقدس و محلی برای عبادت بوده است. گروهی دیگر این بنا را به دلیل شباهتش به آرامگاه کورش بزرگ، آن را آرامگاه یکی از شاهان یا بزرگان هخامنشی تصور می کنند و در این میان برخی دیگر از ایران شناسان این اتاقک سنگی را محلی برای نگهداری اسناد و کتاب های مقدس می دانند. البته نظریات دیگری همچون معبدی برای ایزد آناهیتا و یا تقویم آفتابی هم شنیده شده است که کمتر مورد توجه هستند.

  • نقش رجب

از پادشاهان ساسانی نقش برجسته های بسیاری باقی مانده که اغلب آن ها در استان فارس قرار دارند. آن ها برای نمایش قدرت، بزرگداشت مراسمی چون غلبه بر دشمن، تاجگذاری و دستور نَقر ( کوبیدن و یا حک کردن ) این صحنه ها بر دل صخره ها را صادر می کردند تا همگان بدانند و ببیند قدرت و مرتبه ی شهریاران ساسانی را. این نقوش بیشتر در حوالی تخت جمشید به تصویر در می آمد چون شاهان ابتدایی ساسانی از فارس برخاستند و در تلاش بودند تا خود را دودمان هخامنشی منسوب کنند.

یکی از مناطق حاوی این نقوش، نقش رجب در۵۶ کیلومتری شمال شرقی شیراز و در ۳ کیلومتری شمال تخت جمشید می باشد. این منطقه در مسیر تخت جمشید به استخر در سمت راست جاده قرار دارد؛ مسیری که در بیست و پنج قرن پیش شاهراه ارتباطی شوش به شهر سارد ( پایتخت لیدی ) بوده است.

نقش رجب در دامنه شمالی کوه رحمت، دارای سه صحنه ی حجاری شده از دیهیم بخشی (تاج گذاری) به اردشیر بابکان، دیهیم بخشی به شاپور اول، شاپور اول و درباریان و یک نقش تک از کرتیر موبد ساسانی است.

شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر...
ما را در سایت شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر دنبال می کنید

برچسب : تور شیراز , قیمت تور شیراز , شیراز , سفر به شیراز, نویسنده : حدیثه سرآبادانی بازدید : 353 تاريخ : يکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت: 2:35

تورلحظه آخری اکراین

آشنایی با تور مسافرتی کشور اوکراین

امروزه تعداد تقاضای سفرهای خارجی به ویژه تور اوکراین با افزایش چشمگیری روبرو بوده اند. کشور های خارجی به علت داشتن شرایط آب و هوایی مطلوب و جاذبه های توریستی متفاوت و جذاب مکان مناسبی برای سفر در طول تعطیلات هستند. در کنار این مزایا با وجود هزینه های هنگفت سفر به کشور های خارجی، متقاضیان به استفاده از خدمات موسسات مهاجرتی و تور های مسافرتی روی آورده اند. کشور اوکراین نیز از این امر مستثنی نبوده است و با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و جاذبه های توریستی یکی از چندین قطب توریستی جهان می باشد. سفر به تنهایی و بدون استفاده از تور های مسافرتی به این کشور هزینه بسیار بالایی را در پی خواهد داشت با توجه به این موضوع پیشنهاد ما به شما استفاده از تور اوکراین می باشد . برای این منظور شما ابتدا می بایست اطلاعات کافی و لازم را از کشور اوکراین داشته باشید و با توجه به این اطلاعات اقدام به استفاده از خدمات تور اوکراین کنید.

تور اوکراین

سفر به اوکراین

اوکراین با وجود ناشناخته بودن از سوی تعداد زیادی از افراد، کشوری متفاوت و خاص می باشد که از قطب های گردشگری جهان است. در ادامه این مقاله چند مورد از دلایل سفر کردن به اوکراین و استفاده از تور اوکراین را برای شما عزیزان آورده ایم. اوکراین از بزرگترین کشور های اروپایی به شمار می رود اما کمتر در معرض دید گردشگران قرار گرفته است به همین منظور استفاده از تور اوکراین را به شما پیشنهاد می کنیم. زمانی که شما تصمیم به استفاده از تور اوکراین کنید به دلیل آشنایی همکاران ما و داشتن اطلاعات کافی در مورد اوکراین می توانند شما را با فرهنگ واقعی اوکراین آشنا کنند. استفاده از تور اوکراین همچنین مزیتی دیگر دارد و آن این است که شما می توانید از مکان های کمتر دیده شده این کشور دیدن کنید.

زبان رسمی در این کشور به زبان اسلاو شرقی و تا حدودی به زبان روسی نزدیک است. بیشتر لغات در این زبان برگرفته از زبان لهستانی است. دستور زبان روسی به عنوان دستور زبان مردم این کشور است. دومین زبان در این کشور بعد از اوکراینی روسی است. با توجه به تعدادزبان های رایج اخیرا برای انسجام بخشیدن به زبان و فرهنگ اوکراینی اهمیت بیشتری به آن داده می شود. همین موضوع باعث بروز اختلافاتی میان روسیه واوکراین شده است؛ این امر در مناطق غربی اوکراین به ویژه لووف باعث تنش ها، حتی خونریزی هم شده است.

تور اکراین

ترکیب باورنکردنی طبیعت

وجود کوه های کاپیتان و غروب دل انگیز این کوه ها، تپه های سرسبز، قله های برفی ، گل های با طراوت و غروب های دل انگیز نمای زیبایی را برای این کشور خلق کرده اند. در اوکراین چندین صحرا، ساحل و حدود 11 میلیون هکتار از جنگل های سرسبز و رود و جویبار های زیبا وجود دارد. خوشبختانه یا متاسفانه، گردشگران زیادی را در اینجا ملاقات نمی کنید اما در کنار نکته ی منفی سود کم گردشگری برای کشور، این خلوتی به آسایش روح شما کمک می کند.

مسافت و اختلاف زمانی اوکراین

بد نیست برای سفر به اوکراین از مسافت این کشور تا ایران و اختلاف زمانی آن اطلاع داشته باشید. مسافت تهران تا کیف اوکراین چیزی در حدود 2361 کیلومتر مربع و حدود سه ساعت پرواز است. این شهر یک ساعت و نیم از تهران عقب تر بوده، یعنی ساعت 12 در تهران معادل 10.30 در کیف می باشد.

هزینه ها در اوکراین

معمولا کشور های اروپایی از نظر هزینه سفر جزو گران ترین کشور ها در جهان هستند اما اوکراین اگر کم هزینه ترین کشور اروپا برای سفر نباشد، جزو کم هزینه ترین ها می باشد. با وجود این شما می توانید با استفاده از خدمات توراکراین این هزینه نسبتا کم را نیز بیشتر کاهش دهید. در مقایسه با سفر به کشور هایی چون تایلند، کاستاریکا و مراکش ، قیمت تور اوکراین بسیار کمتر خواهد بود. با این وجود شما با سفر به اوکراین می توانید زمان بیشتری را صرف سفر و ماندن در آن کشور نسبت به سایر کشور ها کنید. با توجه به موارد گفته شده پیشنهاد ما به شما استفاده از تور اوکراین می باشد.

قیمت تور اکراین

غذاهای خارق العاده در تور اوکراین

اوکراین از رستوران های مشهوری برخوردار است. بزرگترین و مشهور ترین رستوران این کشور پوزاتا هاتا می باشد. شما با استفاده از خدمات مسافری تور اوکراین می توانید در این کشور با کمترین هزینه غذاهای اوکراینی را در حد سلطنتی نوش جان کنید. هزینه های غذا در این کشور به نسبت پایین است به طوری که شما می توانید با شش دلار یک سینی شامل پودینگ گوشت، گوشت کباب شده با قارچ و پنیر، سوسیس خانگی، سوپ برش، سالاد سبزیجات، دسر تمشک، پنیر روستایی و لیموناد سفارش دهید.

تماشای لاو یو به همراه تور اوکراین

از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری و توریستی در اوکراین می توان به محله ثبت شده لاویو در یونسکو اشاره کرد. این شهر سنگ فرش شده یکی از محبوب ترین نقاط جهان به شمار می رود. با ورود به این محله نظاره گر زندگی زیبای مردم این محله خواهید بود. از برنامه های تور لحظه آخری اوکراین می توان بازدید از این محله زیبا باشد. در این محله موسیقی زنده از هر گوشه ای به گوش می رسد و در سال بیشتر از 50 فستیوال در آن برگزار می شود. در اینجا همچنین حدود ۲۰ تا ۳۰ رستوران منحصر بفرد و رمانتیک (دارای تم و موضوع خاص) وجود دارد.

هزینه تور اکراین

خدمات تور اوکراین

هنگامی که شما تصمیم به استفاده از تور اوکراین را می گیرید طبیعتا به دنبال استفاده از خدماتی هستید که خود شما به تنهایی امکان ایجاد کردن آن برای خود را ندارید. با استفاده از این تور شما می توانید از خدمات اخذ ویزا، پرواز مستقیم هواپیمایی براوو ، ۶ شب و ۷ روز اقامت در هتل ، بیمه مسافرتی ، لیدر ، ترانسفر فرودگاهی ، یک گشت شهری به همراه ناهار و ... بهره مند شوید. در میان این خدمات استفاده از لیدر کمک بسزایی را به شما خواهد کرد چرا که شما که برای اولین بار به این کشور سفر می کنید اطلاعات آنچنانی از مکان های گردشگری و جاذبه های دیدنی آن کشور نخواهید داشت؛ همچنین حضور شخصی که به زبان رسمی مردم آن کشور مسلط باشد خود امری بسیار حیاتی است.

بیمه مسافرتی از دیگر خدمات مهم در تور مسافرتی اوکراین خواهد بود؛ در طول یک مسافرت حوادث و بیماری ها ممکن است گریبان گیر شما شود؛ داشتن بیمه حامی مالی شما در پرداخت هزینه ها خواهد بود.

مهم ترین خدمات تور ها اخذ ویزا می باشد. برای ورود به هر کشوری شما می بایست در ابتدا مجوز ورود به آن کشور را داشته باشید. این اجازه ورود تحت عنوان مدرکی با نام ویزا صادر می شود. ویزا انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن ویزا توریستی می باشد که موقت بوده و تنها برای سفرهای کوتاه مدت استفاده می گردد. پروسه ثبت درخواست ویزا امری پیچیده است که از سوی موسسه تور مسافرتی برای شما اقدام خواهد شد.

خدمات دیگری همچون هتل و گشت و گذارهای شهری و بازدید از جاذبه های توریستی اوکراین می بایست به بهترین نحو برای شما عزیزان فراهم شده باشد.

اقامت و سرویس غذا نیز از دیگر خدماتی است که توسط تورهای مسافرتی ارائه می گردد و باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی اوکراین

  • ۲ قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ رنگی زمینه سفید
  • اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • مشخصات مسافر (شغل، آدرس محل کار، آدرس منزل، با ذکر شماره تلفن)
  • تمکن مالی با موجودی حداقل ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان که هم گردش مالی و هم موجودی به دلار و ریال در آن قید شده باشد. ((سپرده ضمانت بانکی برای کشور اوکراین الزامیست و با کانتر مربوطه هماهنگ شود))
  • گواهی اشتغال به کار به زبان فارسی

​شما می توانید با ارائه مدارک بالا به موسسه مهاجرتی ما نسبت به اخذ ویزای توریستی و شرکت در تور اوکراین اقدام کنید. مجموعه مسافرتی ما همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین خدمات شما عزیزان را در سفر های خود به کشور ها خارجی همراهی کند. به همین منظور خدمات ویژه ای را برای استفاده شما عزیزان از تورلحظه آخری اکراین تدارک دیده است.

شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر...
ما را در سایت شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر دنبال می کنید

برچسب : تور اوکراین , تور اودسا, تور لحظه آخری اوکراین,ویزای اوکراین, نویسنده : حدیثه سرآبادانی بازدید : 306 تاريخ : دوشنبه 7 مرداد 1398 ساعت: 14:49

در تور اوکراین چه کارهایی باید انجام داد؟

اطلاعات جامع در خصوص تور اوکراین

کشور اوکراین در شرق اروپا واقع است. این کشور با روسیه، مولداوی اسلواکی، مجارستان و رومانی مرز زمینی و با کشورهای روسیه، بلغارستان، ترکیه و گرجستان مرز آبی دارد.پایتخت کشور اوکراین کیف و بزرگترین شهرهای آن خارکف، اودسا، دنپر، دانتسک، زاپاروژه، کیروارخ و لوف می باشند.

  • میدان استقلال

یکی از بزرگترین و مطرح ترین میدان های کشور اوکراین میدان استقلال است که از نظر معماری بسیار زیبا و قدمی است و به قرن هجدهم میلادی باز میگردد ، در روزهای تعطیل محل مناسبی برای تفریح و تجمع توریستها میباشد ، اگر شما تور اوکراین را انتخاب نموده اید حتما از این میدان بازدید کنید .

  • پادیل

موزه ای زیبا در زیرآسمان آبی که مسافتی در حدود۱۵۰ هکتار از محیطی به زیبایی تابلو نقاشی در جنگلی به نام گالاسوسکا در حومه شهر کیف در نزدیکی روستایی بنام پیراگووا به خود اختصاص داده است.این موزه یکی از بزگترین موزه ها در جهان بشمار می رود که همه ساله گردشگران زیادی در تور اوکراین از آن بازدید می نمایند.

تور اوکراین
از دیگر مناطق گردشگری که در کشور اوکراین مورد توجه گردشگران تور اکراین قرار می گیرد می توان موزه ملی جنگ، کلیسای پیچرسکایا لاورا، مارینسکی پارک، خیابان آندروسکی، کلیسای سنت سوفیا و ... را نام برد. در صورت پیدا نکردن تور مورد نظر به قسمت تور اروپا مراجعه فرمائید.
اوکراین یکی از کشور های اروپا شرقی می باشد که از قسمت شرق با روسیه ، از غرب با لهستان و مجارستان و اسلوواکی ، از شمال با بلاروس ، از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم مرز است و در قسمت جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارد. پایتخت اوکراین کیف و زبان رسمی آنان اوکراینی می باشد.
کیف پایتخت اوکراین مجهز به سیستم حمل و نقل گسترده مترو می باشد که در تمام مدت سفر نیاز مسافرین تور کیف را بر طرف می کند و هزیبه بلیط آن 2 گریونا می باشد و همچنین قطار بین شهری برای مسافت های طولانی 840 گریونا می باشد. همچنین بازدید از مکان های عمومی مانند موزه ها ، باغ وحش ، گالری ها ، تور های طبیعت گردی و ... بین 105 تا 220 گریونا می باشد
برای سفر به این کشور مسافرین تور اوکراین باید بدانند آب و هوای اوکراین در قسمت های جنوبی گرم و معتدل و در قسمت های شمالی سرد می باشد و دو ماه از سال در این کشور یخ بندان و دمای هوا به 30 درجه سانتی گراد هم می رسد به همین دلیل بهترین زمان سفر با تور اوکراین به این کشور بهار و تابستان می باشد که گردشگران تور اوکراین زیادی در این فصل به این کشور زیبا سفر می کنند. در رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری ، اوکراین از نظر گردشگری در جایگاه هشتم می باشد.

جاذبه های دیدنی و گردشگری


جاذبه های دیدنی و گردشگری تور اوکراین شامل : پارک ملی کارپاتیان پیست اسکی ویشگورا باغ ملی گیاه شناسی کلیسای جامع پانتلیمون عمارت یانوکوویچ موزه ملی چرنوبیل پارک آبی ژوراسیک قلعه لوتسک دانشگاه چرنیوستی کاخ وورونتسوف چرنوبیل تونل عشق.

  • فرود گاه های بین المملی اکراین شامل

فرودگاه بین المللی زاپروژیا فرودگاه بین المللی بوریسپیل فرودگاه بین المللی سیمفروپول فرودگاه بین المللی چرنیوتسی فرودگاه بین المللی اودسا فرودگاه بین المللی دونتسک فرودگاه میکولائیف فرودگاه بین المللی دنیپروپتروفسک فرودگاه بین المللی لیو دانیلو هالیتسکی فرودگاه هوستومل فرودگاه بین المللی لوانز فرودگاه بین المللی ایوان-فرانکیوسک فرودگاه بین المللی کریویی ریه فرودگاه کیف ژولیانی فرودگاه بین المللی خارکوف.
اگر قصد سفر با تور اودسا را دارید بهترین پرواز ها ، پرواز های مستقیم ماهان ، هواپیمایی اینترنشنال اوکراین ، هواپیمایی تابان ، هواپیمایی یو ام ایر لاینز از تهران به اوکراین می باشد که روز های پرواز و ساعت های پرواز را در ادامه توضیح داده می شود.

  1. هواپیمایی ماهان ایر : پرواز های رفت تور اوکراین : هفته ای دو روز در روز های یکشنبه و جمعه از تهران ، ساعت 17:15 از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بوربیسپیل پرواز برگشت : هفته ای دو روز یکشنبه و پنج شنبه ، ساعت 11:15 از فرودگاه بوریسپیل به امام خمینی
  2. هواپیمایی تابان : پرواز رفت تور اوکراین : هفته ای یک روز ، جمعه ها ساعت 04:00 از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بوربیسپیل پرواز برگشت : هفته ای یک روز ، پنج شنبه ساعت 21:30 فرودگاه بوریسپیل به امام خمینی
  3. هواپیمایی اوکراین اینترنشنال : پرواز رفت تور اوکراین : هفته ای سه پرواز یکشنبه ، چهارشنبه ، جمعه ساعت 05:25 از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بوربیسپیل پرواز برگشت : هفته ای سه روز شنبه ، سه شنبه و پنجشنبه ساعت 20:10 از فرودگاه بوریسپیل به امام خمینی
  4. هواپیمایی یو ام اوکراین : پرواز رفت تور اوکراین : هفته ای یک پرواز ، جمعه ساعت 4:45 از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بوربیسپیل پرواز برگشت : هفته ای یک پرواز ، پنج شنبه ساعت 21:30 از فرودگاه بوریسپیل به امام خمینی مدت زمان پرواز تهران تا اکراین 4 ساعت 15 دقیقه می باشد ، و همچنین قیمت تور اوکراین در تاریخ های مختلف متفاوت می باشد.

پایتخت کشور اوکراین کیف می باشد و فرودگاه کیف بريسبول است که در فاصله 30 کیلومتری شهر قرار دارد. در قسمت خروجی فرودگاه بريسبول اتوبوس های حمل مسافر وجود دارد که مسافرین را به شهر های مختلف می برد با پرداخت 10 گریو می توانید به مرکز کیف بروید

وضعیت آب و هوایی در اوکراین


به طور کلی وضعیت آب و هوایی در اوکراین معتدل قاره ای است. البته در قسمت سواحل این کشور آب و هوای مدیترانه ای احساس می شود که بیشتر با بارش باران مواجه است. بیشترین میزان بارش در قسمت غرب و شمال غربی این کشور می باشد و کم ترین میزان بارش در قسمت شرق و جنوب شرقی رخ می دهد. برای مسافرین تور اوکراین می توان این گونه معنی کرد که میزان بارش سالیانه در قسمت شمالی اوکراین 1300 میلی متر تخمین زده شده و در محدودهی منطقه کریمه 500 میلی متر محاسبه شده است. برای گردشگران تور اوکراین بهترین زمان سفر از نظر آب و هوایی فصل تابستان می باشد.
آب و هوا در این کشور در قسمت شمالی سرد و در قسمت جنوبی معتدل و مرطوب است. گردش گران تور اوکراین جالب است بدانید از آن جایی که این کشور بسیار سرد و در بیشتر فصول سال بارش برف دارد، در شهر كيف، پایتخت اوکراین 2 تا 3 ماه از سال يخ بندان كامل است كه دما تا 30 درجه زير صفر هم ميرسد، البته مردمان کشور اوکراین به این درجه از سرما عادت کرده اند. ميانگين دما در دی ماه منفی 6 درجه سانتی گراد و در مرداد ماه مثبت 20 درجه سانتي گراد می رسد ولی در جنوب كشور اوکراین گرما در ژانويه 4 درجه سانتی گراد و در جولای 24 درجه سانتی گراد می باشد. آب وهواي كشور اوكراين در تابستان معتدل و در زمستان سرد است به نحوی كه حتی تا 25 درجه زير صفر نيز ميرسدشاید برای گردشگران تور اوکراین جالب باشد که شبيه به آب و هواي استان اردبيل در ایران می باشد. به طور کلی آخرین پیش بینی هایی که مسئولین نسبت به این کشور برای مسافرین تور اوکراین اعلام کرده اند حاکی از آن است که بیشتر روزهای سال دارای آب و هوایی ابری همراه با بارش باران و گاها برفی می باشد.

انواع ویزا

تور اودسا
ویزای کشور اوکراین به سه گروه اصلی تقسیم می شود:

  • ویزای ترانزیتی: این نوع ویزا که تیپ B نام دارد و مدت اقامت مجاز آن پنج روز است.
  • ویزای کوتاه مدت: این نوع ویزا که تیپ C نام دارد و مدت اقامت مجاز آن حداکثر مدت ۹۰ روز در طول ۱۸۰ روز از تاریخ اولین ورود است. ویزای توریستی نیز در این گروه جای دارد.
  • ویزای بلند مدت: این ویزا که تیپ Д نام دارد، برای ورود به خاک اوکراین و ثبت مدارک به منظور دریافت اجازه اقامت یا سکونت دائم در خاک اوکراین صادر می شود. دارندگان این ویزا می توانند برای بیش از ۹۰ روز در خاک اوکراین اقامت داشته باشند.

مدارک لازم برای دریافت ویزا


متقاضیان ویزای اوکراین باید شخصا یا از طریق وکیل (نماینده قانونی) خود مدارک زیر را به کارگزار وقت سفارت اوکراین ارائه دهند.

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه دارای اعتبار (حداقل شش ماه)
  • دو قطعه عکس ۴.۵*۳.۵
  • پرداخت هزینه ویزا (تعرفه کنسولی)

در صورت بررسی درخواست صدور روادید برای افراد نابالغ: مدرکی دال بر موافقت یکی از والدین یا نماینده قانونی وی و نیز سایر مدارک لازم برای سفر تنهای افراد نابالغ به خارج کشور یا سفر ایشان به همراه یکی از والدین یا نماینده قانونی؛
بیمه نامه درمانی معتبر به شرط امکان صدور آن در خاک کشوری که درخواست مربوطه در آن ارائه می شود؛
مدرکی که نشان دهنده هدف فرد خارجی یا شخص فاقد تابعیت از سفر و اقامت در اوکراین باشد. این مدارک برای هر یک از انواع ویزا متفاوت است.
ویزای ترانزیتی

  1. مدرکی که ماهیت ترانزیتی سفر را مشخص می کند (در صورت نیاز روادید کشور ثالث، بلیط و مانند آن)؛
  2. مدرکی که ماهیت ترانزیتی حمل و نقل محموله و جابجایی مسافران از طریق زمینی (خودرو) را مشخص می کند؛
  3. مجوز انجام حمل و نقل بین المللی صادره از ارگان ذی صلاح کشور محل اقامت.

ویزای کوتاه مدت

  1. دعوت نامه رسمی شخص پذیرنده، صادره از سوی نهاد کشوری یا یکی از شعبه های اداره دولتی مهاجرت؛
  2. دعوت نامه صادره از سوی وزارتخانه، سایر نهادهای مرکزی اجرایی دولتی، اداره جات دولتی، شرکت ها و سازمان های دولتی؛
  3. قرارداد حمل و نقل محمولات و جابجایی مسافران از طریق زمینی و همچنین مجوز انجام حمل و نقل بین المللی؛
  4. گواهی اوکراینی خارجی یا درخواست شخصی وی، که نتایج مصاحبه با دایره کنسولی اوکراین و مدارک یا گواهی هایی دال بر داشتن ریشه و نسب اوکراینی فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت ضمیمه آن خواهد شد. همسر فرد اوکراینی خارجی و فرزندان شان در صورت انجام سفر مشترک و اقامت در اوکراین ملزم به ارائه مدرکی دال بر داشتن نسبت خانوادگی و خویشاوندی هستند؛
  5. مدرکی که ماهیت توریستی سفر را طبق قانون اساسی اوکراین در خصوص توریسم به اثبات رساند؛
  6. دعوت نامه ازسوی اداره بهداشت و درمان اوکراین؛
  7. مدرکی دال بر این که فرد متقاضی حداقل ۵۰ هزار دلار آمریکا در اقتصاد اوکراین سرمایه گذاری خارجی کرده است؛
  8. تاییدیه صادره از سوی کمیسیون امور کمک های بشردوستانه کابینه وزیران اوکراین مبنی بر ورود فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت به اوکراین به منظور انجام کمک های بشردوستانه یا امور خیریه؛
  9. دعوت نامه سازمان دینی مذهبی، ضمن موافقت نهاد دولتی، که ثبت رسمی سازمان دینی مذکور را انجام داده است، برای اقامت کوتاه مدت با هدف انجام اعتقادات مذهبی، اجرای مناسک دینی یا سایر امور شرعی؛
  10. تقاضانامه رئیس موسسات اطلاع رسانی جمعی خارجی (خبرگزاری ها) در خصوص صدور روادید برای گزارشگران یا نمایندگان موسسات اطلاع رسانی جمعی، که با هدف انجام وظایف اداری خود برای مدت کوتاهی به اوکراین سفر می کنند؛
  11. تقاضانامه نهادهای اجرایی دولتی کشور های خارجی یا سازمان های بین المللی.

نکته ها

  1. هزینه کنسولی به مبلغی گفته می شود که نمایندگی ها کشورها در خارج از کشور (سفارت ، کنسولگری، نمایندگی های سیاسی و دفترهای حفاظت از منافع) از بابت بررسی، تائید، تصدیق و صدور مدارک دریافت می کنند و میزان آن بر اساس منافع ملی، تعهدات و عرف بین المللی، روابط دو کشور و رعایت عمل متقابل تعیین می شود.
  2. در صورت رد درخواست صدور روادید، هزینه کنسولی عودت داده نخواهد شد.

در موارد زیر برای صدور ویزا هزینه ای از متقاضی دریافت نمی شود:

  • کودکان زیر شش سال
  • شهروندان خارجی که همسر اوکراینی دارند
  • اشخاصی که برای انجام وظایف اداری و سازمانی به اوکراین سفر می کنند
  • کارکنانی نمایندگی های دیپلماتیک
  • کارکنان نمایندگی کشورها در نهادهای بین المللی
  • سران و اعضای هیئت های رسمی کشورهای خارجی
  • افرادی که وظایف کنسول افتخاری اوکراین را انجام می دهند
  • افرادی که به قصد کمک های بشردوستانه و امور خیر به اوکراین سفر می کنند.
  • برای افرادی که به منظور شرکت در اجرای طرح های مساعدت فنی بین المللی ثبت شده به صورت رسمی و قانونی، بنا به دعوت نهادهای دولتی، شرکت ها یا سازمان هایی که دریافت کننده چنین طرح هایی هستند به اوکراین سفر می کنند.
  • کارکنان سازمان های امدادرسانی که با هدف امحاء اثرات حوادث غیرمترقبه بنا به دعوت وزارت حوادث غیرمترقبه اوکراین به این کشور سفر می کنند؛
  • برای اعضای خانواده افرادی که از عنوان پناهندگی به اوکراین برخوردار هستند؛
  • برای نمایندگان نظامی که به دلایل کاری بنا به دعوت وزارت مربوطه اوکراین یا دیگر نهادهای مرکزی اجرایی دولتی به اوکراین سفر می کنند.

تور کی یف

طبق گفته سفیر اوکراین در تهران به تازگی مدت زمان صدور روادید از سه هفته به کمتر از یک هفته کاهش یافته و تجار و بازرگانان نیز می توانند با ارائه معرفی نامه از اتاق بازرگانی، ویزا دریافت کنند
صدور فوری روادید (تا ۱۵ روز تقویمی) در صورت تمایل فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت و در صورت امکان، در مدت زمانی که از سوی نمایندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی تعیین می شود، انجام پذیر است. در چنین شرایطی (صدور روادید فوری خارج از ساعت کاری) هزینه کنسولی دو برابر خواهد بود.

البته در صورت اخذ تصمیم مبنی بر اجتناب از صدور روادید برای افراد بیگانه و اشخاص فاقد تابعیت، دلایل اجتناب از صدور روادید به صورت کتبی به اطلاع داده خواهد شد. همچنین، این افراد از حق اعتراض به تصمیم صادره برخوردار هستند و می توانند ضمن همراه داشتن برگه استینافی که ادله خود را در آن قید کرده اند، با مراجعه به رئیس نمایندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی که درخواست صدور روادیدشان را بررسی کرده است، تقاضای بررسی مجدد درخواست شان مبنی بر صدور روادید نمایند. برگه استیناف باید طی دو ماه از تاریخ وصول جوابیه رد درخواست به افراد بیگانه یا اشخاص فاقد تابعیت ارائه شود.

مدت اعتبار ویزا


تاریخ اعتبار ویزای اوکراین بر اساس نوع آن ها متفاوت است:

  • ویزای ترانزیتی: مدت اعتبار این ویزا در مدارک ثبت می شود، ولی حداکثر اعتبار آن تا یک سال است.
  • ویزاهای کوتاه مدت: مدت اعتبار این ویزا از ۶ ماه تا پنج سال است.
  • ویزای بلند مدت: مدت اعتبار این ویزا ۴۵ روز است.

روادیدهای چند باره (مولتی) با تاریخ اعتبار بیش از یک سال در شرایطی صادر می شوند که در طی دو سال اخیر، فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت از روادید چند باره یک ساله استفاده کرده باشد. البته متقاضی برای دریافت این ویزا باید حائز شرایط دیگری مانند عدم نقض قوانین اوکراین و ارائه دلیل محکم باشد.

شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر...
ما را در سایت شرکت خدمات مسافرت هوائی و گردشگری همیشه سفر دنبال می کنید

برچسب : تور اوکراین , تور اودسا, تور لحظه آخری اوکراین,ویزای اوکراین, نویسنده : حدیثه سرآبادانی بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1398 ساعت: 21:00

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :